YÜZ BİN TL İLE ALINABİLECEK EN İYİ SPOR ARABALAR
11999 Model Honda S2000
Honda S2000, bağımlısı olanlar bir kenara, herkesin tutkunu olduğu bir spor arabadır.
Duruşu ve tarzı bir çok spor arabadan farklı duruyor. 1999 yılında üretime aldıkları
S2000’i, 2009 yılında üretimini durdurdular. Bu araç için
şiirler yazıldığını söylesem eminim ki şaşıracaksınız!
Honda S2000 Ön Görünümü:
S2000 modelinin insanlar arasında lakabı
“Halk tipi Ferrari” dir. Buradan çıkan sonuç,
İtalyan devi ve akıl dışı arabalar üreten Ferrari’ye benzetilmesi, kalitesini açıklıyor. Küçük kasa yapısının altında bir çok şaşırtıcı unsurlar barındırıyor. Modası geçmeyen kasa yapısı
2017 yılında dahi yeni muamelesi görmektedir. Üstü açılabilen
elektrikli tavan yapısı ile güneşli havaların en popüleri olabilirsiniz!
Honda S2000 Yan Görünümü:

Honda S2000 gerçek bir
“Japon Style” örneğidir. Küçük yapısı hem çevik duruyor hemde kendini unutturmayacak kadar sexi! Honda S2000’in en çok beni etkileyen yanı hafif öne eğik yapısıdır. S2000’de standart olarak
17″ jantlara sahip olsa da, ufak işlemlerle
18″ veya 19″ ölçülere çıkartabilirsiniz.
Honda S2000 Arka Görünümü:

Lastiklerin çamurluğuna
yakın duruşu, daha
sert süspansiyon ile harika yol tutuşlar sağlıyor. Kasa yapısında ağırlık dengesi adına
%50-%50 dağılım yapılmış. Bu araca yerleştirilen en büyük özellik sanırım arkadan itiş özelliğidir. S2000’in ile ilgili uyarıcı bir şeyler demem gerekirse; lastiklerinizin
sürekli eskime sorunu olacaktır!
Honda S2000 Motor Ünitesi:

Motor kısmında daha serseri olan
S2000’de,
2.0 litre hacminde ve
240 beygir güç üreten bir üniteye sahip.
208 nm tork üretebilen Honda S2000,
6.2 saniyede 100 kilometre hıza çıkıyor. Daha fazla güç yüklendiğinde neler yapabileceğini siz tahmin edin! Küçük canavarla maksimum
240 km/h süratlere çıkabiliyorsunuz.
Bu motorun hakkıdır ki “dünyanın en üst düzey, yüksek performanslı dört silindirli doğal emişli motoru” iddiasında bulunulmuş. Honda S2000’in en sağlam favorimiz olduğunu altını çizerek söylemek istiyoruz.
22005 Model BMW 645i

Bir çok kişi bu seriyi
2003 yılında çıkan modeli ile tanıyor ancak, 6 serisi
eski ve yeni arabalar adlı içeriğimizde 1976 yılından beri çıkan bir spor otomobil olduğunu söylemiştik. Sadece, uzun süre üretim bantlarına alınmadı. 2003 yılında tekrar hayata geçirilen BMW 6 serisi, bazı rakiplerine
sağlam bir mesaj niteliği taşıyor!
BMW 6.45 Ön Görünümü:

BMW 6 Serisi balina tarzı bakışlarıyla ve büyük gövdesi ile spor araba severlerin
en favorileri arasına girdi. Böbrek tipi ızgaraları değişmeyenlerin arasında olup, far ve tampon yapısı diğer modellerden ayrılıyordu. 6 serisi, en iyi modifiye firmalarından Hamann ve
Prior Desing garajlarına uğramış bir modeldir.
BMW 6.45 Yan Görünümü:

645i,
uzun burun yapısı ile spor araba gruplarında en büyüklerden biri olabilir. BMW 6.45 Cİ modelinde jantlar standart olarak
18 inç olarak gelmektedir.
BMW 6.45 Cİ Arka Görünümü:
6 Serinin arka kısmında, geniş tampon ve bagajı göz alıcı. Bagajın uç kısmının çıkıntılı yapılması,
rüzgar kanadı olarak düşünülmüş.
BMW 6.45 Cİ Motor Ünitesi:

BMW’nin
6.45 Cİ modelinde
4398 litre hacimli motor kullanıldı.
333 beygir güç üreten ünite
450 nm tork sağlayabiliyor. 6.45’in 0-100 km hızlanması
6.2 saniye ve maksimum hızı
250 km/h süratle sınırlandırılmış.
V8 motorun aktarımı da
6 ileri otomatik şanzıman ile yapılıyor. Bu fiyatlara bu araba gerçekten
inanılmaz!
32010 Model Mazda RX-8

Listemize bir
Japon ustası daha getirdik. Mazda,
2002 yılında üretime aldığı
RX8modelini, spor araba sınıfında en iyi yapmak için
en iyi teknolojilerini kullandı. Kasa yapısını Honda’nın S2000 modeline çok benzetirim. Benzetmemin sebebi de,
spor araba savaşlarında çok yakın tepkiler vermesinden kaynaklı olabilir.
Mazda RX8 Ön Görünümü:
1971 yılından günümüze kadar devam eden RX1, RX2, RX3, RX4, RX5, RX7 ve RX8 ile sonlandırılmış. Mazda,
RX7 modelinin üretimine devam edecekken
RX8’i çıkarması, mantığın son çıkarılan modeline kaymasına neden olmuş.
RX8 modeli motor hacmi avantajı ve içerisine yüklenen fazla güçlerle etrafına fazlaca hayran kitlesini topladı. Mazda’nın sağlam benzinli motorları ile çıktığı bu yolda,performans serisi arabalarında iyi sunum yapması kazancına olmuştur.
Mazda RX8 Yan Görünümü:

Mazda’nın zeki grafikerleri
tek kapı görünümünde dört kapılı bir araba yapmayı fazlasıyla iyi becermişler. Ters açılan küçük arka kapıları sadece
RX8‘e özel olmuş.
Mazda RX8 Arka Görünümü:
MX-5 şasisi üzerine yapılan RX8, denge ve ağırlık konusunda
%50-%50 olacak şekilde motor konumlandırılması yapılmış. Gövde yapısı
alüminyum ve plastikparçalardan imal edilmiş. Normal şartlarda 4 kapılı olan yalnız 2 kapılı bir otomobile daha yakın olan RX8, kolay binilmenin yolunu da böyle bulmuşlar.
Mazda RX8 Motor Ünitesi:
RX8’in motoru hakkında bilgi vermek gerekirse;
1.3 litre hacme sahip
Wankel motoru
237 beygir güç üretmektedir.
216 nm tork sağlayabilen ünite, RX8’i
6.5 saniyede 0’dan 100 kilometre hıza çıkartabiliyor.
Sınırlandırılmış mı bilemiyoruz ama maksimum 240 km/h yapabiliyor. İkiye bölünmüş hacim ve silindirlerin çalışımı muazzam değerler sunuyor. İşte, hava atacağınız bir araba daha sizlere vermiş olduk.
42003 Model BMW M3

M3, belki de
BMW’nin en efsane modelidir. Yüksek performans isteyenlere özellikle
2003 yılı çıkan modelleri en tutulan kasasıdır.
1985 yılında
3 serilerinin performans serisi olarak çıkış yapmış ve
aerodinamik açıdan kusursuz bir araba olmuştur.
E46kasa M3’ler tahmin edemeyeceğiniz kadar
ilgi odağı olmuştu.
BMW M3 Ön Görünümü:
2000 yılında
E36 kasadan
E46 kasaya geçilmesiyle BMW, daha güzel bir yapıya bürünmüştü. Zaten, BMW araçlarının
sportif olmayanı da yok desek yanlış olmaz! Far yapısı mercekli ve daha geometrik şekillerde yapılmış. Böbrek ızgaralara
krom süslemeler ilave edilmiş. M3, standart 3 serilerinden
“M” parçalarla ayrılmaktadır.
BMW M3 Yan Görünümü:

Profilden baktığımızda
M logolu solungaçları ve
18 inç jantları oldukça sportif duruyor.
M3, spor araba severlerin hayallerini süsleyecek kadar güzellikler barındırıyor.
BMW M3 Arka Görünümü:

Bagaj kapağına
entegreli rüzgarlığı M3’ün daha fazla agresif yapısını ortaya çıkarmış.
“L” stil stop farları ve difüzörde toplanmış
dört çıkış egzozlar motorun yapısını belli ediyor. E46 M3’ün modifiye firmaları tarafından yapılan dizaynlarını düşününce, en güzelini yapabilmek için ortaya
akıllara zarar grafiklere sahip M3 çıkarmışlardı.
BMW M3 Motor Ünitesi:

BMW üstünde çalıştığı en performanslı motorlardan birini
M3 modeli düşünmüş.
3.2litre hacme sahip motoru,
343 beygir güç üretebiliyor.
6 silindirli motoru ayrıca
365 nmtork üreterek M3’ü
5.2 saniyede 100 kilometre hıza çıkartabiliyor. BMW, M3 modelinde de maksimum hızına sınırlama getirmiş ve
250 km/h olarak belirlenmiş. Aktarımlarını da
6 ileri otomatik
SMG şanzıman ile sağlıyor.
52008 Model Alfa Romeo Brera-Spider
Alfa Romeo’nun farklı bir isimde olsa da
159 modeli tabanında çıkartılan Brera, ilk kez
2005 yılında
Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılmıştı. Bu aracın aynı şasi üzerine yapılan ve tek farkları tavan olan
Spider modeli de ilgi gören spor arabalar içerisinde. Her iki modelinde tasarımı
Pininfarina’ya aittir. Brera, diğer Alfa temsilcisi olan
GTV ile aynı bantta üretime alınmış ve kurulu sistemleri
Brera modeline aktarılmış.
Alfa Romeo Brera Ön Görünümü:

Alfa, motor ve donanım ekipmanlarını, bir
İtalyana yakışır şekilde kısmadan yeni modeline koymuş. Çünkü,
Alfa Romeo prestij sahibi bir firma olduğu için en yeni modellerinde sorunsuzluğu hedef almıştı.
Brera ve Spider‘lara 2008 yılının gelmesiyle kapsamlı revize yapılmış, cam tavan ve güçlü motor üniteleri eklenmiş. Bu iki otomobile bugüne kadar üretilen
en güzel Alfa Romeo modelleri diyebiliriz.
Alfa Romeo Spider-Brera Yan Görünümü:

Brera ve Spider kuşkusuz tam anlamı ile spor araba görünümü vermektedir.
4413 mmuzunluğu ile orta boyutlarda bir spor araba oluyor.
İtalyan tasarımını bir kez daha hissettiren profili,
17″ jantların farklı desenleri ile daha alımlı hale geliyor.
Alfa Romeo Spider Arka Görünümü:

Jantlarının ölçüleri
18 inç’e çıkmış ve
türbin stili verilmiş. Yeni çıkartılan model ile ağırlığı azaltmak amaçlı
karbon yapıdan yardım alınmış. Alfa’nın değişim rüzgarlarına, Brera’nın yanında
Spider CC versiyonu da katıldı.
Her iki modelde kendi alanlarında gayet tarz duruşlar veren modellerdir. Dış yapısı halen daha güncel olup, özellikle Spider modelinde fazlaca havanızı atabilirsiniz.
Alfa Romeo Brera ve Spider Motor Ünitesi:

Alfa’nın
sportif erkeklerinin motor ünitelerine baktığımız zaman;
dizel ve benzinliünitelere yer verildiğini görüyoruz.
2.2 litre hacimli
JTS benzinli ünite,
185 beygir güç ve
230 nm tork üretebiliyor. Brera
2.2’lik motoru ile
8.6 saniyede 100 kilometre kalkış yapabiliyor.
İkinci benzinli ve en güçlü motoru olan 3.2 JTS, 260 beygir güç ve 322 nm tork sağlayabiliyor. Sağlam Fiat V6 ünitesi taşıyan Brera, bu ünite ile 7.2 saniyede 100 kilometreye kalkış yapabiliyor ve maksimum 240 km/h sürat gerçekleştirebiliyor. Brera aynı zamanda 4×4 çekiş sistemide sunmaktadır.
Tek dizel seçeneği olan 2.4 JTD motoru, 200 beygir güç üretirken aynı zamanda, muhteşem bir 400 nm torku hissetmenizi sağlıyor. Bu motorla Brera veya Spider’ı 8.3saniyede 100 kilometre hıza çıkartabilirsiniz. Alfa ile beraber hem hızlı hem de karizmatik olacaksınız!
62006 Model Chrysler Crossfire
Chrysler’in en tarz spor arabalarından biri olan
Crossfire’ı belki de bir çoğumuz bilmiyor.
2004 yılında üretime alınan
Crossfire,
Mercedes’in
R171 platformunda yani, ikinci nesil
SLK’lar ile aynı bantlarda üretimi yapılmıştır.
Crossfire Ön Görünümü:

Genel görünümü ve kasa yapısı
Avrupa versiyon
300 C’ler ile büyük benzerlikler barındırıyor.
Far ve ızgara yapıları benzemekle beraber, kullanılmış olan parçalar bire bir aynısıdır.
Crossfire Yan Görünümü:

Yan kısımda krom
BMW tarzı havalandırmalar kullanılmış.
D stündan arka kısma bağlanan bölümün bombeli tasarımından dolayı kısa bir görünüm veriyor.
Crossfireiçin standart olarak
18 inç-19 inç arasında lastikler koyulmuş. Büyük ihtimal ülkemize gelen modellerinde 18″ kullanılmaktadır.
Crossfire Arka Görünümü:
Crossfire klasik spor arabaların aksine
kendi tarzı olan bir otomobil. Enstrümanları her ne kadar
Mercedes ile ortak olsa da, Crossfire’in grafikleri
Amerikan tarzındadır.
Crossfire Motor Ünitesi:

Crossfire’ın motor üniteleri de
Mercedes ile ortak imal edilmiştir. Özellikle
SRT-6versiyonu direk olarak
AMG’nin yüksek performanslı ünitelerinden alınmış. Crossfire’ın en bilindik ve çıkış motor olan
3.2L V6 tutulmaktadır. Emin olun bu arabaya sahip olursanız en sıra dışı spor arabaya binmiş olacaksınız.
72010 Citroen DS3
Citroen’nin şimdilerde markalaşan otomobili
DS, çıkardığı modellerle ilgi çekmeyi başarmıştı. Son zamanlarda hatırlarsanız en büyük çıkışını
2017 DS7 Crossback modeli ile yapmıştı. Bünyesinde üretilen ve yeni DS serilerinin ilk modeli olan
DS3, tek kapı severlerin en tarz spor otomobilleri arasına girdi.
DS3 Ön Görünümü:
2009 yılında tanıtılan DS3,
PSA grubun farklı bir boyutunu bizlere sunmuştu. İlk yıllarda çıkan DS’lere baktığımız zaman
Citroen logolu üretilmişti. Sadece seriyi belli etmek adına kaputun üstünde ufak bir
DS işaretine yer verildiğini görüyoruz.
DS3 Yan Görünümü:
DS otomobillerinin en göz alıcı kısmı da profili! Çamurluk kısımlarının
yüksek konumuve aracın şekline uygun olarak yapılan camları gayet sempatik duruyor. DS3’de
camların büyük olması iç mekan ferağlığında da etkili olabileceğini düşünüyorum.
DS3 Arka Görünümü:

Arka kısımda da, egzozlar sayesinde
normal hatchback modellerden ayrılıyor. Yan kısımda başlayan camların arka bagaj üstü ile birleşimi gayet mantıklı olmuş.
DS3’lerin ilk çıkış üniteleri olan 1.6 VTİ motorlar 120 Hp güç üretmektedir. Benzinli üniteler kısmında 95 Hp’lik 1.4 VTİ motorlusu da düşünülebilir. DS3’ün en güçlü versiyonu olan 2.0Lversiyonu da 156 Hp güç üretmektedir. Daha ekonomik olarak binmek isteyenlere, 1.4L ve 1.6Lolmak üzere DS3’ün dizel motorlusugene alınabilir.
82011 Model Genesis Coupe
Hyundai’nin şimdilerde markalaşan modeli
Genesis,
Coupe serisi ile
2008 yılında piyasaları oldukça hareketlendirmişti. Bu araba halk arasında
“fakirin Viper’ı” olarak da geçmektedir.
Genesis Coupe başlangıçta
Amerika için yapılmış bir araç olsa da, ülkemizde de oldukça ilgi görmüştür.
Hatta o zamanlar için Hyundai, lüks marka oluşturma sürecinde olduğu için bu aracın ismini değiştirmeyi düşünüyordu.
Genesis Coupe Ön Görünümü:
Kore montajlı Genesis Coupe, gerçekten ucuz sayılabilecek paralara alınabilecek iyi bir örnektir. Ön duruşu ile güzelliğini sergilemeye başlayan Genesis Coupe,
geniş yapısı ile ağır bir görüntü veriyor. Geniş bir tampon, ızgarası ve farklı far grubu
Genesis’in havalı kimliğini ortaya çıkartıyor.
Genesis Coupe Yan Görünümü:

Genesis Coupe’nin
kısa tavanı ve arkaya doğru uzanan yapısı tek kapı araba severlerini cezbedecek bir profile sahiptir. Yan duruşu ile
Toyota’nın Celica modeline çok benzediğini söylemek isterim.
Genesis Coupe Arka Görünümü:

Genesis’in büyük stop farları ve bagajından yükselen
orjinal rüzgar kanadı tamamlayıcı duruyor. Aşağısına doğru baktığımızda şık
çift çıkış egzoz başlıkları ve difüzörünü görüyoruz. Bu aracın üstünde de bir çok tuning çalışması yapılarak, daha esrarengiz bir hale dönüştürülüyor. Genesis Coupe’ye sahip olduğunuzda kimse sizin
6 yaşında bir arabaya bindiğinizi anlamayacaktır.
Genesis Coupe Motor Ünitesi:

Hyundai ilk olarak Genesis Coupe modelinde
3.8 V6 ünitelerini sundu. Tabi bu motorlar
Amerikapazarı için geliştirildi. Bizim ilgilendiğimiz motor ünitesi ise
2.0 litre Turbo olanlarıdır.
210 hp güç ve
299 nm tork üretebilen 2.0 litre ünite,
7 saniyede 100 kilometre hıza çıkabilmektedir. Genesis Coupe’nin maksimum hızına baktığımızda karşımıza çıkan değer
220 km/h dir.
92008 Model Honda Type-R
Honda Type-R “Racing” kelimesini tam anlamı ile uygulayabilen bir spor arabadır. Honda’nın
Civic modelinin yüksek performans temsilcisi
Type-R, güç sarhoşluğu yaşamak için üretilmiş bir otomobildir. Her ne kadar Honda bu ismi pist yarışçıları için düşünse de, daha sonradan
VTEC ile gelen yoğun ilgi Type-R’ın yol versiyonlarının çıkışına neden olmuştur.
Type-R Ön Görünümü:
7. neslinin geçişi ile Honda muhteşem grafiklerini sergilemiş oldu.
İnce ve uzun tasarlanmış far grubu ızgara kısmında ayrılıyor. Far grubu standart modellerinde bütün olarak dursada, Type-R’da birleştirilmemiş. Aslında ön kısımda Type-R’ı normal serilerden ayıran bir tek kırmızı
Honda amblemi diyebiliriz.
Type-R Yan Görünümü:

Yuvarlak hatların daha çok belli olduğu profil kısmında
sportif yapısı ortaya çıkmış. Standart
18 inç jantlar ile çıkış yapan Type-R, marşpiyel kısmında da ayırt edilebiliyor. Birde, Honda ilk gösterime aldığı savaşçısının, arka çamurluk kısmına kocam bir
Type-R logosunu yapıştırmıştı. Buradan da Honda’nın “şekil ötesi” sporcusunu tanıyabiliriz.
Type-R Arka Görünümü:

Arka kısımda
cama entegreli standart rüzgarlık,
Type-R’a geçince biraz daha büyüyor. Egzoz çıkışları aynı kalıp, tamponun tasarımında biraz oynamalar yapılmış. Yani her açıdan
Type-Rolduğu açıkça belli oluyor!
Type-R Motor Ünitesi:

Honda’nın en zevkli sürüşlerini sunduğu spor arabası Type-R’da
2.0 litre hacminde,
201 beygirgüç üretebilen
VTEC ünite barındırıyor. Hünerlerini çok iyi sergilen Type-R,
6.6 saniyede 100 km/h çıkış yapıyor ve maksimum
235 km/h süratlere zorlanmadan gelebiliyor.
Honda Type-R’ı listemizin en gözde arabaları arasına rahatlıkla koyabiliriz.
102007 Model Ford Focus ST
Ford’un
2. nesil Focus modelinin
ST versiyonu tamda istediğiniz spor araba olabilir. Türkiye’de orta sınıf otomobillerin en çok tutulan modeli
Focus diyebiliriz. Ford’un yeni döneme geçiş tarihlerine gelen
Focus ST, performans yüklü bir şeklide üretimi yapıldı.
Focus ST Ön Görünümü:
Gündelik modellere göre ön kısımda tek ayırt edilebilecek kısmı
tamponudur. Far yapısı aynı olup, sadece
havalandırma ızgarasında ufak farklar vardır. Yine de uzaktan onun bir ST olduğunu anlayabiliyorsunuz. Hatta resimde gördüğünüz gibi
Mustang tarzı şeritler olursa iyice kendini belli edecektir.
Focus ST Yan Görünümü:
Focus ST’nin tek kapı olması versiyonunu belli ederken, kullanılan
jant şekli ve ebatları hatchback duruşunu çok iyi tamamlıyor. Ülkemizde bu tip arabalara fazla ilgi olmasa da, hız severler için
biçilmiş kaftan demek yanlış olmaz.
Focus ST Arka Görünümü:
Focus ST’nin bulabilirseniz lansman renklerinden biri olan turuncu rengi, altınızdaki aracın bir
STolduğunu daha fazla belli ediyor. ST’nin standart versiyonlarla far yapısı aynı olup,
çift çıkış egzoz sistemi içinde sakladığı gücün habercisi oluyor.
Focus ST Motor Ünitesi:
Focus II ST modelinde
2.5 litre hacminde ünite kullanılmış.
225 beygir güç üreten ünite,
320 nm tork üretmektedir. Oldukça seri hareketler sergileyen Focus ST,
6.8 saniyede 0-100 km/h çıkabiliyor ve maksimum
241 kilometre hızlara ulaşabilmektedir. Focus ST
ucuz, hızlı ve karizmatik bir spor araba olduğunu bizlere anlatıyor.
112005 Model Infiniti G35
Infiniti, Nissan’ın
lüks markası olarak tek kapı klasmanında da kendini ispatlamış bir markadır. Japon lüks marka
2003 yılında tanıtımını yaptığı
G serisi ile zirveye çıkma çalışmaları başlatmıştı. Infiniti’nin
G35 modeli lüks duruşunun arkasında gizlenmiş bir spor araba barındırmaktadır. Bu aracın tercih etmenizdeki bir sebep de, efsane
350 Z ile aynı platformda inşa edilmesi olabilir!
G35 Coupe Ön Görünümü:

Ön görünümüne baktığımızda da
Nissan Z serisi ile yakınlıkları olduğu açıkça belli oluyor.
Dik fonda yerleştirilen far grubu, ön kaputun
alçak yapısını oluşturmuş.
G35 Coupe Yan Görünümü:

G35’in de
Genesis Coupe modeli gibi kısa tavan ve uzun arka kısmı olduğunu görüyoruz.
Infitini G35 spor bir araba olduğunu fazlasıyla hissettirirken,
17 inç kalın tabanlı lastikleri tamamlayıcı öge oluyor.
G35 Coupe Arka Görünümü:
G35 alışık olmadığımız bir arka görünüme sahip. Oldukça
büyük stop farlar neredeyse bagaj kısmını komple kaplamış. Tampon kısmı
içe doğru eğimli bir yapıda imal edilerek egzoz çıkışları daha belirgin olmuş.
G35 Coupe Motor Ünitesi:

Nissan’ın
Amerika temsilcisi Infiniti,
G35 Coupe için tek bir motor ünitesi çıkartmıştır. Bu ünite
3.5 litre hacminde
V6 24V’lik ve
283 beygir güç üretebilen motorudur.
366 nm tork sahip G35
5.8saniyede 100 km/h hıza çıkabiliyor ve maksimum
250 km/h süratlere zorlanmadan gelebilmektedir. Lüks bir spor araba düşünüyorsanız
G35 Coupe’yi aklınızın bir kenarına yazmanızı tavsiye ediyoruz!
122014 Model Kia Pro Ceed GT

Koreli üreticinin,
orta sınıf spor hatchback tarafını temsil ettiği
Pro Ceed, sergilediği
softgörünümünden dolayı bir çok kişinin tercihi olmuştur.
2013 yılında üretimine başlanan
Pro Ceed, Kia’nın yeni nesil tasarım anlayışı ile imal edilmiştir. Doğrusu, Kia ilk
P. Ceed GT’yi tanıttığında,
Koreli firmanın artık her konuda
mükemmele yakın otomobiller üretebildiğini anlamıştım.
Pro Ceed Ön Görünümü:

Ön kısmın
yakışıklı bakışları büyük ihtimal bir çok kişi tarafından beğeniliyordur. Yeni nesil
krom çerçeveli ızgarası ve far grubu oldukça güzel duruyor. Yeni nesil Pro Ceed’in bir önceki versiyonu ile görsel olarak oldukça farklı.
Pro Ceed’e özel yapılan
4 ledli ve
ayrı sis farı ile Kia’nın malı olduğu açıkça belli oluyor.
Pro Ceed Yan Görünümü:

Profilinden sivri burun yapısı ve büyük gövdesi daha çok belli oluyor.
18” standart jantları Pro Ceed’in geniş çamurluklarına
tam uyumlu olmuş. Baktığımızda Ceed’in kaporta kısmının çok tutulup
cam kısımlar daha dar formatta yapılmış. Pro Ceed GT hakkında okuduğumuz bir çok yorumda da yan kısmın düzenli ve görsel olarak iyi tasarlandığı söylenmektedir.
Pro Ceed Arka Görünümü:
Pro Ceed’in arka kısmının toplu bir yapısı var. Yan kısımdan gelen
doygun yapı, arka kısma kadar devam ettirilmiş. Ceed, gayet
sade stop far grubuna sahip. Biraz aşağıya indiğimizde de çift çıkış egzoz ve geri vites ile sis farının bütün olarak koyulduğu ikinci far grubunu görüyoruz. Bütün olarak baktığımızda
Kia Pro Ceed GT favori olabilecek bir tek kapı spor arabadır!
Pro Ceed Motor Ünitesi:

Pro Ceed GT’nin
1.6 benzin ve
dizel olmak üzere iki seçenekte alabiliyorsunuz. Benzinli ünite özelliklerini söyleyecek olursak;
150 beygir güç ve
265 nm tork üretebiliyor. Oldukça seri değerler veren P.Ceed GT
7.7 saniyede
100 km hıza çıkabiliyor. Dizel motor ünitesi ise
128 beygir güç ve
260 nm tork üretiyor. 1.6
CRDI dizel ünite Pro Ceed GT’yi
11.7 saniyede 100 km hıza çıkartabiliyor. Benzinli ünite maksimum
230 km/h hız yapabiliyorken, dizel ünite 1
90 km/h sürate çıkabiliyor.
132014 Model Peugeot RCZ
2009 yılında ilk tanıtımı yapılan
RCZ, 2010 yılı itibariyle yollara çıkış yaptı. Bu spor araba
80 ülkeye gönderilmesine karşı
ABD’ye gönderimi yapılmamıştı.
RCZ‘nin yapısına baktığımızda gerçekten de
Peugeot tarzı olduğu anlaşılıyor. RCZ, sıra dışı ve hiç bir modelin taklidi değildi. Çıkış yaptığı yılda
“Coupe Of The Year” ödülüne layık görülmüştü. Ve bundan sonraki süreçlerde ard arda 5 kez
“En iyi spor araba” ödüllerini aldı.
RCZ Ön Görünümü:
Farklı tasarımların boy gösterdiği ön kısımda, aslında zamanın güncel
Peugeot çizimleri mevcut. Siyah zeminli farları ve geniş ızgarasına diğerlerinden ayrılan kısımları diyebiliriz.
RCZ Yan Görünümü:

RCZ’nin gerçek bir spor araba olduğunu profilinden daha iyi anlıyoruz.
Şişkin çamurlukları ve
18” jantları gayet güzel. RCZ’nin tavan kısmı kısa tutulup daha toplu bir görünüm verilmiş. Baktığımız zaman ön kaput uzunluğu ve bagaj uzunluğu
eşit şekilde dağıtılmış. Peugeot’un
3D yazıcı ile yapılan Fractal modelinin ilham kaynağı böylelikle belli oldu!
1.6L seçeneğinin en güçlü versiyonu 200 beygir olup, 275 nm tork üretebiliyor ve 7.5 saniyede hızlanabiliyor. 2.0 HDI dizele baktığımızda; 163 beygir güç ve 340 nm tork üretiyor. Dizel ünitenin 8.2 saniyede 100 km/h hızlanma değeri vardır. RCZ’nin donanımı dışında teknik verilerine de baktığımızda oldukça iyi bir seçenek olabilir.
142004 Model MG-F
Rover’ın fazla bilinmeyen spor otomobil markası
MG,
F Serisi ile listemize giriyor. MG F, ortadan motorlu olan
roadster bir modeldir. Tanıtımı pek yapılmayan, ancak ülkemiz dahil, bir çok ülkede
tutkuyla binilen bir arabadır. Kalite seviyesi yüksek olan MG’lerin, üretim aşamalarına
BMW’de dahil olmuştur. MG F ilk olarak
Jaguar XJR-15 ve
Ferrari 250 LM’ye esinlenerek grafik tasarımları tamamlanmıştır.
MG F Ön Görünümü:

Ön kısmın tasarımına baktığımızda da ağırlıklı olarak
Jaguar’dan alındığı açıkça belli oluyor.
2000’li serilerde çıkan soğutma problemleri olsa da,
2002 yılı ve sonrası modellerde bu sorun çözülmüştür. Büyük far yapısı ve ince ızgara yapısına sahip olan MG F, özellikle
cabrio modeli oldukça tarz gözüküyor.
RCZ Arka Görünümü:

Peugeot’dan alışık olduğumuz,
benzeri olmayan tasarımı, arka kısımda da devam ettirilmiş. Arka cama kadar giden bombeli bagaj kısmı
yatık far yapısı ile gerçek bir sporcu diyebiliriz.
RCZ Motor Ünitesi:

RCZ’nin 1.6 TPH benzinli ve
2.0 HDI dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile alabiliyorsunuz. 1.6 THP motor
156 hp güç ve
240 nm tork sağlıyor.
8 saniyede 100 km/h kalkış yapan RZC 217 km/h maksimum süratlere rahatlıkla gelebilmektedir.
MG F Yan Görünümü:

Biliyoruz ki bazı spor arabalar sedan kasa yapısından çevrilip üretilmektedir. Ancak
MG Ftamamen spor araba dayalı kasa yapısında üretilmiştir. Standar olarak
15” jantlarla gelse de bunları
17” janta kadar büyültebilirsiniz. Bunların dışında MG F
küçük boyutlu spor arabatarzını çok iyi benimsemiş bir otomobildir.
MG F Arka Görünümü:

MG F’in
sade ve büyük tasarıma sahip far grubu arka kısımda da kullanılmış. Bagaj kısmının büyük bir bölümü
tavan için ayrılırken, çift çıkış egzoz geniş tamponunda iyi duruş sergiliyor.
MG F Motor Ünitesi:

MG F’de aslında iyi diyebileceğimiz bir ünite kullanılmış. MG F’de
1.8 litre hacme sahip olan ve
145 beygir güç üreten motora yer verilmiş. Ağırlığının
1070 kg olması da avantaj sağlayarak MG F’in
7 saniyede 100 km hıza çıkmasını sağlıyor.
174 nm tork üreten MG F’in motoru, bu spor arabayı
209 km/h maksimum hızları görmesini sağlıyor.
152008 Model Mercedes SLK 200
Mercedes’in küçük boyutlardaki
SLK Serisi ilk olarak
1996 yılında üretim bantlarına alındı. Hafif ve kısa yapıda tasarlanan,
R171 kod adlı SLK’lar
iki kişilik roadster olarak tasarlanmıştır. İkinci nesli ile satın alabileceğiniz bu harika araba, özellikle
kadınların merceği altında olan bir spor otomobildir.
SLK Ön Görünümü:

SLK’nın ön kısmı diğer
Mercedes modellerden biraz daha farklı yapıda. Kaputun
orta kısmından gelen kabartma, ızgarayı ikiye bölüyor. Ayrıca ızgara bölümünde büyük bir
Mercedes amblemi koyulmuş. Minyon bir yapıda inşa edilen SLK’nın tamponunda
sadeliği bozulmadan, sadece ortadan yukarıya doğru bölümler verilmiş.
SLK Yan Görünümü:
SLK’nın boyutlarının küçüklüğünü
profil kısmından daha net anlayabilirsiniz. SLK’nın uzunluğu
4.1 metre, genişliği
1.7 metre ve yüksekliği
1.3 metre dir. SLK’nın lastikleri standart olarak
16”üretilmiştir. Bence
100 bin TL’ye kadar böyle bir Mercedes spor arabaya sahibi olabilirsiniz.
SLK Arka Görünümü:
SLK’nın arka kısmı Mercedes’in diğer spor otomobili
CL ile yakınlık gösteriyor. SLK’nın sunmuş olduğu alanlar
kısıtlı olsa da, büyük bir sedan otomobile sahipseniz garajınıza bir tane de
SLK yakışacaktır!
SLK Motor Ünitesi:

SLK’nın en çok tutulan motoru olan
200 K ile başlayalım. SLK 200 K
1.6 litre motor hacmine ve
184 beygir güce sahiptir. Önde uzunlamasına yerleştirilen ünite
250 nm tork sağlamaktadır.
7.3saniyede hızlanan Mercedes’in küçük sporcusu, maksimum
240 km/h sürate çıkabiliyor.
SLK’nın motor serisi olarak 280, 300, 350 ve 55 AMG olarak 5 farklı motor ünitesi ile üretilmiştir. Kendi görüşüm olarak; madem normal bütçeli bir spor araba alınıyor motor seçeneği de 200 Kolursa, vergiden de avantaj sağlamış olur.
162013 Model Mini John Cooper Works
John isminin nereden geldiğini merak edenler için; Mini firmasının yarış versiyonları üretimi için açılmış ve Mini’lerin asıl sahibi
John Cooper’ın oğlu
Michael Cooper tarafından kurulmuş ayrı bir firmadır. Bu firma genel olarak Mini modellerine
performans parçaları ve aksesuarlar üretmektedir.
Mini John Cooper Ön Görünümü:

Mini modellerine
“John” ismini ekledikten sonra Mini Cooper’ların daha agresif bir hal aldığını görebiliyoruz. Ön kısmın klasik kalıplarına devam edilirken, çerçeve yapısı ile ızgara üstünde renk ve farklı parça uygulamasına gidilmiş. Tampon kısmında Mini John Cooper’a özel yapılarak
5 hava girişli ve standart Cooper’lar göre
çıkıntılı yapılmış.
Mini John Cooper Yan Görünümü:

Profilden bakıldığında
renk konbinasyonu daha çok belli oluyor. Yere yakın konumlandırılması da şekil dışında yol tutuşta da
sağlam tepkimeler verecektir. Tasarım olarak göz alıcı grafiklere sahip standart
18” jantları, John Cooper’ı daha büyük göstermiş.
Şahsi fikrim olarak, bayanların oldukça ilgi gösterdiği Cooper’ların içerisinde, John Cooper’a sahip olduğunuzda tüm fısıltılar sizin için olacaktır!
Mini John Cooper Arka Görünümü:
John Cooper’ı normal Cooper’lardan ayırıcı özellikleri arka kısımda toplanmış diyebiliriz. Nedeni ise
cam üstü rüzgarlığın şekli ve bagaj üstüne yapılan çıkartma uygulamasındandır. Biraz daha aşağıya doğru baktığımızda tamponun yapısı ile
difüzöre verilen şekiller, ön tampon ile uyum içerisinde. Egzozlar da tam ortaya gelecek şekilde konumlandırılmış.
Mini John Cooper Motor Ünitesi:

Mini marka araçlara genellikle
1.6L hacim üniteler koyulmaktadır. John Cooper Wroks modeline de
aynı şekilde
1.6 litre koyulmuş. Ancak hacim olarak diğerleri ile aynı olasa da, güç bakımından John Cooper’ın daha
tatminkar değerler verdiğini görüyoruz. John Cooper’ın ünitesi
218 beygir güç ve
280 nm tork üretebilen benzinli bir motordur.
Oldukça seri hareketler sergileyen Cooper, 6.9 saniyede 100 km/h sürate çıkmaktadır. Diğer taraftan maksimum hızına baktığımızda karşımıza 224 km/h rakamı çıkıyor. Temelleri spor arabalar üzerine kurulu olan Mini’nin, John Cooper Works versiyonu sizleri daha üst klasmanda hissettirecektir.
172006 Model Mercedes CLK 200

Mercedes’in oldukça özenerek ürettiği
CLK Serisi, zamanında lüks coupe sınıfının
kral tacınıtakan otomobilidir. CLK, Mercedes’in C Serisi
W202 ve
W203’lerin altyapısında üretimleri yapılmıştır. Ortaya çıkan sonuca göre CLK,
CL ve SL klasların altında, ancak
SLK klasın üstünde bir spor araba olarak üretildi.
CLK 200 Ön Görünümü:

Her ne kadar
C klasman platformlarında yapılsa da
E Serilerine dayalı bir görünüme sahiptir. Ön kısma baktığımızda da ikinci nesil
W210 ‘dan alınmış olduğunu görüyoruz. Kedi gözü far olarak da tabir edilen far grubu halen daha günümüzde sevilmektedir. Geniş bir altyapıya sahip CLK klass, orta boy
coupe modellere göre daha büyük bir görüntü sunmaktadır.
CLK 200 Yan Görünümü:

Bizim sizler için sunmuş olduğumuz ve
100 bin TL’ye rahatlıkla alabileceğiniz 2. jenerasyon
W209 kasalarıdır. CLK’nın profil kısmından inceleme yaptığınız zaman gövde yapısının oldukça eşit bir şekilde konumlandırıldığını görüyoruz. Bu aracı
hem coupe hem de
cabrio olarak tercih edebiliyorsunuz.
18 inç standart jantlarının yanında
AMG dizayn tercihi ile jant ve görünüm daha da agresifleşiyor.
CLK 200 Arka Görünümü:

CLK’nın arka görünümüne baktığımızda
W211 E serisine hizalanarak yapıldığını görüyoruz. Bagaja entegreli ince rüzgarlık karalı bir hava oluştururken, egzoz grubu dört çıkışlı olarak alındığında veya çevrildiğinde
Mercedes’in ağır sportif duruşu ortaya çıkıyor.
CLK 200 Motor Ünitesi:
Mercedes CLK 200’leri iki seçenekte sunuyor.
1.8 litre hacme sahip motor ünitesi
163 hp ve
184 hp olarak iki farklı beygir seçeneği ile alabiliyorsunuz. En çok tutulan
184 hp’lik versiyonuna bakacak olursak; motor ünitesi
250 nm tork üretiyor ve
9.1 saniyede 0-100 kilometre hızlanmasını tamamlayabiliyor.
Maksimum süratlerde de iyi olan CLK 200, 236 km/h top speed değerine sahiptir. Ortamlarda karizmanın büyük kısmını kendinizde istiyorsanız CLK 200 iyi bir tercih olacaktır.
181997 Model Mitsubishi 3000 GT

Dünyamızda bazı efsaneler çok göz önünde olurken bazıları ise fazla hatırlanmazlar. İşte hatırlanmayanlar arasına
Mitsubishi’nin boğası
3000 GT’yi de ekleyebiliriz. 3000 GT
1990yılında üretime başlanmış ve
2001 yılında sonlandırılmış. Japon teknolojisini çok iyi temsil eden
3000 GT Nissan Skyline,
Toyota Supra ve
Honda NSX’in karşısına rakip olarak çıkartıldı.
3000 GT Ön Görünümü:
Mitsubishi GTO olarak da bilinen
3000 GT üretimi süresince fazla kasa değişikliğine uğramadı. Ön görünümün Toyota’nın
Supra modeli ile yakın olduğunu görüyoruz. Unutmayalım ki 3000 GT’ye Japonya’dan çıkmış
Ferrari olarak bakılırdı.
3000 GT Yan Görünümü:

Süper bir profilin altında yatan aslında daha özel şeylerde var! 3000 GT’nin tam zamanlı
4WDçekiş sistemi bence sizi etkilemek için yeterli olacaktır.
2+2 yolcu kapasitesine sahip GTO,
17”orjinal jantlara sahip.
3000 GT Arka Görünümü:

Aracın en kışkırtıcı yeri, biraz sonra anlatacağımız motor bölümünden sonra
arka kısmıdırdemek istiyorum. Nedeni ise
GTO’nun tavrını ortaya koyan en güzel yer olmasından. İnce uzun stop farları ve
çift çıkış egzozları ön tarafta neler olduğunun habercisi olarak duruyor.
3000 GT Motor Ünitesi:

Mitsubishi 3000 GT tek tip motor ile üretimi yapılmıştır.
3.0 litre hacme sahip motor
286 ve
320beygir güçler üretiyor. Turbo destekli olan
320 hp’lik ünite
427 nm tork üretiyor. 3000 GT’nin yaklaşık olarak hızlanma değeri
5 saniye civarıdır.
Eminim ki 100 TL’ye kadar alabileceğiniz spor arabalar içerisinde 3000 GT, sizi sayılı kişiler arasında gösterecektir.
192011 Model Seat Leon Cupra
Seat Leon, VW bünyesinde üretilen ve grubun en
mix arabası diyebiliriz. Çünkü
1998 yılında çıkış yaptığında
Golf MK4 ve
Audi A3 modellerinden oldukça faydalanıldı. Leon, bizim pazarımızda da fazlasıyla ilgi gördü.
Leon’un 1. nesli ile Seat herkesin aklını başından alacak bir versiyon çıkartma kararı aldı. Ve aracın ismini “Cupra” olarak belirlendi. 2006 yılındaysa 2. nesil Cupra’lar yolları devralmıştı.
Leon Cupra Ön Görünümü:

Normal
Leon’lara göre ızgara yapısı değişik ve daha geniş tasarlanmış. Farlar ve sis farı çevresinde
“yaprak” dizaynı benimsenmiş. Bunların dışında Cupra olduğunu ızgaradaki
“R”logosu da yol gösterici olacaktır.
Leon Cupra Yan Görünümü:
Seat Leon için en çok modifiye yapılan araba diyebilirim. Çünkü Leon’un kasası buna oldukça
müsait! Bu araç her ne kadar dört kapılı olsa da spor araba listemize almak istedim. Baktığımızda bir çok tek kapıdan daha sportif bir hissiyat veriyor. Büyük jantlar ve yere yakın duruşu
Cupra’nın temel özelliğidir!
Leon Cupra Arka Görünümü:

Bu kısımda standart Leon’dan
difüzör ve amblemin altında yazan büyük Cupra yazısı ile ayrılıyor. Izgara üzerindeki
“R” logosu arka bagaj üstüne de verilmiş.
Leon Cupra Motor Ünitesi:
Cupra’nın motoru
VW grup üyesi
Audi’den alınmıştır. 2. nesil Cupra
2.0 litre hacminde
TFSIüniteye sahiptir. Bu ünite
240 beygir güç ve
300 nm tork üretmektedir. Gücünü içeride oldukça hissettiren Cupra,
6.4 saniyede 0-100 kilometre hıza çıkabiliyor.
Bunun yanında maksimum olarak gösterge panelinde 240 sayısına kadar ibrenizi götürebiliyorsunuz. Seat Cupra, gücü ve şekliyle 100 bin TL’ye kadar alacağınız farklı bir spor araba olacaktır.
202002 Model Toyota Celica
Toyota, Latincede
“cennet” anlamına gelen
Celica modelini ilk olarak
1970 yılında üretmiştir. Celica en çok
T180 5. nesli ile tanımaya başlamıştık. Toyota’nın bu havalı spor arabası uzun yıllar
efsane olarak görüldü ve markasının spor araba ihtiyacını fazlasıyla gördü. 1985 yılından önden çekişe geçen
Celica, Toyota’nın
R Serilerinin motorları ile daha seri hale getirildi.
Celica Ön Görünümü:

Celica’nın ön tarafına baktığımızda halen güncel bir tipi olduğunu görüyoruz. Far yapısını Nissan’ın
350 Z modeline benzetiyorum. Far grubu büyük ve yukarı kadar uzanmaktadır. Tampon kısmına baktığımızda;
sade ve üstünde küçük bir kısma
Toyota logosu yerleştirilmiş.
Celica Yan Görünümü:
Celica’ya yandan baktığımız da modifiye uygulamasına ne kadar yatkın bir yapıda olduğunu görüyoruz. Celica’nın yapısı itibariyle tavan kısmı
dar ve çoğunluğu
cam olacak şekilde arkaya doğru uzatılmış. Celica’yı standart şekilde bulursanız fabrika çıkışı
205/50 R16 lastik ölçüleri ile alacaksınız. Ancak standart jantları ekstra ayar ve parçalar ile
17”-18” arası yapmak mümkündür.
Celica Arka Görünümü:

Celica’nın arka kısmı
köşeli hatlara sahip olup, spor bir arabaya göre sade bir görünüm vermektedir. Arka kısımda kenarlara yerleştirilen stop farlar dışında
rüzgar kanadı Celica’nın havasını oldukça değiştirmiş. Ülkemizde sınırlı sayıda olsa da, aldığınız takdirde tüm Japon sevdalı insanlar
gıptayla size bakacaktır.
Celica Motor Ünitesi:

Celica tek tip motor ünitesi ile üretilmiştir.
1.8 litre hacme sahip
VVTL-I teknolojili ünitesi
192beygir güç üretiyor.
7.4 saniyede hızlanmasını tamamlan Celica,
225 km/h maksimum hız yapabiliyor. Bence
1215 kg ağırlığına göre motor yeterli gelecektir.
212014 Model Volkswagen Scirocco

Eski ve yeni model 45 otomobil içeriğimize de konu olan
Scirocco, 2008 yılında çıkış yaptığı yeni nesli ile kendine hayran bırakmıştı.
Orta sınıf spor arabalar arasında yapısı itibariyle en hareketli arabalar arasındadır.
VW’nin akıllıca davrandığı Scirocco harekatı oldukça iyi sonuçlandı.
Scirocca Ön Görünümü:
Scirocco’nun kendine has duruşu ile
tarz olmak isteyenler spor arabasıdır.
Çekik gözlü sinirli bakışları Scirocco’yu tercih sebebi yaparken, geniş difüzörleri ile muhteşem bir ön görünüm sunuyor.
Scirocca Yan Görünümü:

Yan uç kısımdan
Golf modelini oldukça andırıyor ve burundan geriye doğru baktığımızda daralan bir yapıda olduğunu görüyoruz. Özellikle camlar arka kısma gelindiğinde oldukça küçülüyor. Scirocco’da
205/50 R18 standart jant bulunmaktadır. Sanırım donanıma göre fark ediyor ki
17”seçeneği ile karşılaşabilirsiniz.
Scirocco Arka Görünümü:
Scirocco’nun arka kısmında oldukça sade bir hava esiyor. Büyükçe bir tampona sahip
VW Scirocco’nun şişkin çamurluk yapısından dolayı oldukça oturaklı duruyor. Bu arabadaki bana göre tek eksik, çift egzoz
olmaması! Onun dışında böyle paralara alınabilecek ve modeli yüksek olan çok az araba vardır.
Scirocco Motor Ünitesi:

Scirocco’yu
1.4L ile
2.0L arasında değişen motor ile sahip olabiliyorsunuz.
1.4 TSI benzinli motoru
125-160 beygir arası güç üretiyor. Scirocco
160 hp’lik ünitesi ile
8.0 sn’ye de 100 km hıza çıkabilmektedir. Benzinli motorda en güçlüsünü tercih ederseniz karşınıza
2.0 TSI çıkacaktır. Bu motor ünitesi
220 hp güç ve
350 nm tork üretebiliyor. Ve Scirocco’yu
6.5 sn’de 100 km hıza çıkartıyor. Dizel tarafına baktığımızda
2.0 TDI motorlar çıkıyor.
Dizellerde alabileceğiniz güçler 150-184 hp arasındadır. 184 hp’lik versiyonu 380 nm tork üretebiliyor ve 7.5 sn’de 0-100 km arasına gelebiliyor. Bu seçenekleri DSG şanzıman ile de alma şansınız vardır. Scirocco’ya genel bir değerlendirme yaptığımızda; fiyatına göre oldukça fazla özellikler ve yüksek güçler sunmaktadır.
222001 Model Porsche Boxer
100 bin TL’ye kadar alabileceğiniz arabalar içerisine
Porsche’yi de aldık! Alman süper spor otomobili Porsche,
Boxer Serisi ile hayalleriniz gerçekleştirebilir.
1996 yılında üretime alınan Boxer, uzun bir aradan sonra Porsche’nin ilk
roadster aracı olmuştur.
Boxer Ön Görünümü:
90’lı yılların en çok tercih edilen spor arabalarından birisi olan
Boxer, büyük farları ile dikkat çekiyor. Porsche serilerine sahip olduğunuz zaman aslında
eski-yeni kavramı pek olmayacaktır. Porsche’lerin genel kalıp aynı kalarak sadece
daha modern hava getirilmiş.
Boxer Yan Görünümü:
Boxer, hangi tip araba olmasını istiyorsanız sizin için o şekli alabiliyor. İsterseniz
cabrio, isterseniz de
coupe bir araba olabiliyor. Profil yapısından spor bir araba olduğunu en çok bu kısımdan anlaşılıyor diyebilirim.
Boxer’ın uzun burun yapısının kısa bir tavan ve tekrar uzun bir bagaj
profili ile şekillendirilmesi oldukça güzel duruyor. Boxer’ın standart jantları
16” olsa da,
18 inçe kadar lastiklerinizi büyütebilirsiniz.
Boxer Arka Görünümü:

Son
Porsche modellerine baktığımızda, arka kısmının
Boxer modelinin kalıplarından yapıldığını görebiliriz. Hatta, Boxer’ın devam serisi
Cayman en iyi örneği olacaktır. Çift çıkış egzoz konumları bile aynı.
Boxer Motor Ünitesi:

Boxer’ın farklı bir çok motor seçeneği olsa da sizlerin alabileceği
3 farklı benzinli motor ünitesi vardır. Bunların ilki
2.5L hacminde
24 V’lik
220 hp üreten motorudur. İkincisi
2.7 litre hacimli
220 hp üreten ünitesidir. 2.7L’nin
228 hp’lik seçeneği de vardır.
Giderek yükselen hacimlerin son üyesi 3.2 litrelik ünitedir. 260 hp güç üretebilen bu ünite 310 nmtork üretebiliyor. Hızlanmasına baktığımızda; 5,4 sn değeri veriliyor ve böyle bir hızlı arabanın 100 bin TL’ye kadar satılması da inanılmaz değil mi?
232006 Model Renault Megan T-Sport RS
Renault sport takımının geliştirdiği efsane sporcu
Megan RS’ler, bu zamana kadar belkide hiç aklınıza gelmemişti! Bu aracı listemize almamızdaki amaç hızlı ve iyi bir grafiğe sahip olmasındandır.
Megan RS Ön Görünümü:
Megane’ler RS boyutuna geçtiği an şekilleri de değişime uğruyor. Bir Megane’nin
Sport RSolduğunu ön kısımdan çok iyi anlayabilirsiniz. Megane RS’in far yapısı diğer versiyonları ile aynı olup, tampona geçildiği zaman karşınıza düz ve geniş bir yapı çıkıyor. Megane RS’in tampon hava girişleri, en alt kısmı kaplayacak kadar
geniş ve uzun yapılmış. Sis farlarının çıkıntılı yapısı da ayrı bir hava katmış.
Megane RS Yan Görünümü:

Renault,
Megane T-Sport RS için oldukça cömert davranmış.
Megane II Coach, minyon yapısının altına sunulan
18” jantlar ile farklı bir profil çizgisi çizmiş. Bunun dışında Megane Hatchback ile arasında fazla bir
fark yok.
Megane RS Arka Görünümü:

Arka kısmın incelemesine geçmeden önce demek istediğim;
Megane RS’lerin
Focus ST‘lerde olduğu gibi
lansman rengi turuncuyu tercih ederseniz, etrafınızdaki bakışlar çoğalacaktır! Megane’nin arka tampon yapısına baktığımızda ön tampon ile uyumlu bir yapıda olduğunu göreceksiniz. Bu aracın hızlı bir sporcu olduğunu,
bölünmüş difüzörün her iki yanına konumlandırılan
egzoz çıkışlarından anlayabiliyor.
Megane RS Motor Ünitesi:

Yolda giderken yarışmak istediğiniz araba bir
Megane ise, dış yapı analizinden normal bir tek kapı araba zannedebilirsiniz. Ancak nasıl bir motora sahip olduğunu bilemezsiniz!
Megane Sport RS’de
2.0 litre hacminde
224 hp’lik bir ünite vardır.
300 nm tork üreten bu motor Megane’yi
6.5saniyede 100 kilometre hıza çıkartabiliyor. Renault’un performans takımının o yıllarda da iyi çalıştığını anlıyoruz!
242007 Model Volvo C30

Listede
Volvo’ya yer vermemek olmaz diyerek,
C30 Coupe’yi sizler için inceledik. Volvo C30 Serilerini
2006 yılında sadece tek kapı olarak üretti. Yani kompakt tek kapı araba tarafını temsil edecekti. Bir çoğumuzun aklına gelmeyen bu otomobil
şekli, gücü ve tarzıyla caddelerin en havalı kişiliği siz olacaksınız.
Volvo C30 Ön Görünümü:

Volvo’nun
S40 platformu üzerinde üretilen
C30, ön görünüm olarak S40’lar ile aynı. Ön görünümde S40 modellerinden sadece
tampon yapısı ile ayrılıyor. Krom ızgara çerçevesi benzer olsa da, tamponu karakterine daha yakın olacak şekilde tasarlanmış. Aşağıya doğru eğimli olan tampona ek rüzgarlık yapılarak,
daha çıkıntılı duruş sergilemiş.
Volvo C30 Yan Görünümü:
Volvo C30, profil kısmından daha çok
cross bir araç olarak algılanabilir. Çamurluklara verilen
dodikler sayesinde
A4 AllRoad görüntüsü kazanmış.
Yapı olarak kapı ve camları düz bir çizgide olup, tek kapı olmasına rağmen geniş arka camlarasahip olduğunu görüyoruz.
Volvo C30 Arka Görünümü:

Volvo’nun
station-wagon araçlarından alışık olduğumuz
stop far yapısından, C30’da biraz nasiplenmiş. Arka camın büyüklüğü ve bagaja kısmına kadar iniyor olmasından dolayı benzersiz bir arka tasarıma sahip. Çamurluk parçalarıyla kesilmeden devam eden arka tampona,
çift çıkış spor egzozlar tamamlayıcı olmuş.
Volvo C30 Motor Ünitesi:
C30 için hazırlanmış
11 adet motor ünitesi mevcut. Bu üniteler
1.6L-2.5L arasında değişmektedir. En küçük hacimli motoru
1.6L benzinli olup,
100 hp güç üretmektedir. Ancak size tavsiyemiz, otobanların hızlı çocuğu olmak istiyorsanız
2.5L’yi tercih etmelisiniz.
Çünkü bu ünite 220 hp güç ve 320 nm tork üretebilen 5 silindirli bir araçtır. 7.1 saniyede 100 km kalkış gerçekleştiren C30, maksimum olarak da 235 km/h hız limitine gelebilmektedir.
252007 Model BMW Z4
BMW 2002 yılında
Z1, Z3 ve Z8 serilerine dayalı
Z4 modelini üretmiştir. BMW spor otomobillerde ürün gamını genişletmek amacı ile
Z4 çıkarmıştır. Z4’ün en büyük çıkışı amacı özellikle
Z8 Serilerinde yakalamak istediği başarıyı bir türlü yakalayamamış olmasındandır. O yüzden şansını bir de Z4 ile denemek istiyordu. BMW 2001 yılında planlarını kesinleştirerek
E85 kod adı ile Z4’ü 2002 yılında yollara çıkarmıştır.
Z4 Ön Görünümü:

Z4’ün görünümüne baktığımız zaman
böbrek ızgara yapısı BMW’nin olduğunu belli etsede, diğer taraftan
farklı bakışlarıyla da markasına yeni bir yüz getirmişti. Aslında dikkatli baktığımızda bir önceki nesil
5 serilerinin yansımasını görebilmekteyiz. Burun yapısında, dik çizgilerin yanında yuvarlak hatlarda kullanılmış. Böylelikle Z4 farları
altı oval ancak üstü üçgen şeklinde şekillenmiş.
Z4 Yan Görünüm:
BMW Z4‘ün ön kısımda anlattığımız grafik yapısı yan kısımda da devam ettirilmiş. Çamurluklar ile kapıların sonlarına doğru baktığımızda karoser çizgilerinin
genel hat formunu burada da yakalayabiliriz. BMW Z4’ler fabrikadan
225/45 R17 lastik ölçüleri ile çıkmıştır. Spor bir arabaya göre jantlar küçük geldiyse, büyük seçim yapmak
sizin elinizde ?
Z4 Arka Görünümü:

Z4’ün kısa bagaj kapağının üzerine yapılan dik,
hafif çıkıntılı rüzgarlık akıllıca duruyor. Stop farları küçük ve
damla şeklinde tasarlandığını görüyoruz.
Z4 Motor Ünitesi:

Z4’ün motor üniteleri
2.0L ile
3.0L arasında değişmektedir. 2.0L ünitesi
150 hp, 2.2L ünitesi
170 hp, 2.5L ünitesi
192-218 hp güç üretmektedir. En güçlü versiyonu olan 3.0i motoruda
231 hp güç sağlamaktadır. 3.0i benzinli ünitesini istediğiniz takdirde Z4 sizi
5.9 saniyede 100 km/h çıkartacaktır. Hız sınırlaması olmayan Z4’de
244km/h maksimum süratleri göreceksiniz.
262012 Opel Astra GTC Turbo

Madem uygun paralara güzel spor arabalar dedik,
Opel Astra‘yı da almamak olmaz. Opel’in 4. nesil
J Serisine ait tek kapı spor modeli
Astra GTC, karoser yapısı ve gidişi ile keşfedilmeyi bekliyor.
Opel‘in tasarımının değiştiği yıllarda, Astra modeline fazlasıyla ilgi göstermiş ve ortaya süper bir araba çıkarmıştı.
Bu aracın en başta özel olduğunu söylemek istiyorum! Nedenine nedir diye sorarsanız da, Astra GTC’nin bir çok parçası Insignia OPC‘den alınmıştır. Yani güçlü bir karakterin DNA‘ları nakledilmiş.
Astra GTC Ön Görünümü:
Astra GTC‘nin standart 4 kapılı versiyonları ile arasında pek bir
fark göremiyoruz. Kaput, far ve ızgarayı aynı şekilde koyulmuş. Ancak grafik olarak güzel bakışlar sergiliyor.
Astra GTC Yan Görünümü:

Profile baktığımızda spor araba olduğu belirginleşiyor.
Tek kapı oluşundan ziyade
18 inç jantları Astra’nın çehresini tamamen değiştirmiş.
Astra GTC Arka Görünümü:

Astra GTC’nin, arka kısmı da ön tarafta olduğu olduğu gibi normal serileri ile aynı. Bir tek
difüzörde farklılık var, onun dışında bir de
GTC yazısı mevcut.
Astra GTC Motor Ünitesi:

Motor seçenekleri dizel ve benzinli olarak ayrılıyor. Seçenekler
1.4L ve 2.0L arasında değişmektedir. Biz tutulan ve orta motor olarak değerlendirdiğimiz
1.6L‘nin özelliğini vereceğiz. GTC’nin
1.6 T ünitesi
180 beygir güç ve
230 nm tork sağlamaktadır.
Turbo beslemenin gücü ile harekete başlayan GTC, 8.3 saniyede 100 km/h hızlanma süresi çıkartıyor. Ve Astra GTC’yi hiç yormadan direk 220 km/h maksimum hızlara getirebiliyorsunuz. Bu aracı servis, parça ve kalite alanlarında değerlendirdiğimizde mantıklı bir seçenek olacaktır.
272002 Model Corolla T-Sport

Saklı kalmış tek kapı arabalardan birisine de
Corolla T-Sport diyebiliriz. Bu seriler Corolla’nın
6.neslinin hatchback versiyonu ile hayat bulmuştur. Bu aracın Toyota içerisinde ve halk arasında yeri farklıdır. Japon firma T-Sport’u tam olarak
hızı ve sağlamlığı seven müşterileri için yaptı! desek yanlış olmayacaktır.
Corolla T-Sport‘u orta olarak kabul edilip, kendinden önceki ve sonra çıkacak modellerin atlama noktası olmuştur.
Corolla T-Sport Ön Görünümü:

Hatchback versiyonundan sadece
ızgara yapısı ile ve onun üzerine yerleştirilen
arma ile ayrılıyor. Bunların dışında yapısında
fazla değişime gidilmemiş.
Corolla T-Sport Yan Görünümü:

Sade bir yapıda olan
Corolla T-Sport, anladıkki biraz
tuning işlemi istiyor. Performansı dışında yapısı da şekilli olsun diyorsanız, ilk olarak standart
16″ jantları değiştirmekle başlayabilirsiniz!
Corolla T-Sport Arka Görünümü:

Arka kısımda da,
T-Sport olduğuna dair bulgulara rastlamadık. Buraya kadar anlattıklarımızdan aracın
kötü olduğuna dair bir şey demek istemiyoruz. Sadece,
T-Sport ve bu sınıf araçlarda dıştan çok motora ağırlık veriyorlar demek istiyoruz.
Corolla T-Sport Motor Ünitesi:
Toyota‘nın motor yapımında
usta olduğunu efsaneleşmiş bir çok modelinden anlayabiliyoruz. T-Sport için
1.8 litre hacimli ünite düşünmüş. Bu üniteden
192 beygir güç ve
180 nm tork değeri elde edilmiş. Yani bu motorla sporcu kimliğini baştan almış diyoruz! Corolla T-Sport
8.4 saniyede hızlanıyor ve maksimum
225 km/h süratlere çıkabiliyor.
282014 Model Volkswagen New Beetle
VW, yılların eskitemediği Beetle modelini
1998 yılında tekrar ele alarak üretmeye başlamıştı. Adına da
New Beetle koyularak, tamamen özgün bir yapıya kavuşturuldu. Çünkü, New Beetle
önden çekişli ve
motoru önde olan bir araba olarak değiştirildi. Her ne kadar kaplumbağa tasarımı devam ettirilse de o, artık yeni bir Beetle haline gelmişti.
New Beetle Ön Görünümü:

Ön görünümde
yuvarlak hatlar devam ettirilerek far, kaput ve bir çok parça yuvarlak formda tasarlandı. Beetle, her ne kadar New Beetle’ye dönüşsede, onun bir
kaplumbağa olduğu her yerden anlaşılıyor.
New Beetle Yan Görünümü:

Son haberlere göre
New Beetle’nin üretimi sonlandırılacak diye üzücü bir haber almıştık. VW New Beetle’ın profili oldukça sevimli bir yapıya sahip. Standart olarak
17″ jant sunulsa da, tekerlekler aracın yuvarlak hatlarından dolayı,
daha büyük gözükmesine neden olmuş.
New Beetle Arka Görünümü:

Kadın erkek demeden
her kesimin spor arabası olan
New Beetle‘ın arka kısımın
yuvarlaktasarlanmasın rağmen, son makyaj ile stop farları büyük ve farklı şekillere büründü. Bence
eski hali daha iyi gözüküyordu!
New Beetle Motor Ünitesi:

New Beetle’da
1.2 ile başlayarak
2.0 litreye kadar motor seçenekleri sunuluyor. En düşük benzinli
1.2 TSI 105 hp, en yüksek benzinli
2.0 TSI ünitedir. Dizel olarak düşündüğünüzde sadece
2.0 TDI ile satın alabiliyorsunuz.
292010 Model Audi TT
Audi, TT Serilerini ilk olarak
1998 yılında yollara çıkarmıştır. Geçen
19 sene içerisinde dünya genelinde ayrı bir
hayran kitlesi yaratmıştır. Audi’nin küçük ve güzel spor arabası, VW’nin
MK Serileri platformunda üretilmektedir.
Audi TT Ön Görünümü:

Oldukça havalı bir ön yapıya sahip olan
TT, yaprak desenli farları ve geniş ızgarası ile dikkat çekiyor. 2010 TT, önceki versiyonlarına göre
daha akıcı bir çizgide imal edilmiş.
Audi TT Yan Görünümü:

TT’nin en çok hoşuma giden kısmı, aracın ön taraftan gelen grafiklerin,
profilini bozmadan arka tarafa kadar uzanmasıdır. Audi, kalitesinden ve forsundan ödün vermemek adına TT’ye
18″ jantuygun görmüş.
Audi TT Arka Görünümü:
Kambur gelen arka kısım, büyük stoplara ve
dört çıkışlı egzoz sistemine sahiptir. TT’nin bu kısmına da sade ve oturaklı olduğunu söylemek istiyorum.
Audi TT Motor Ünitesi:

Audi TT’yi bu model yıllarında
2.0 TFSI ünitesi ile alabilirsiniz. Fiyata göre değişse de,
Quattrosistemli de alabilirsiniz. Bu ünite
272 beygir güç ve
350 nm tork üretmektedir. Bu, şekil spor arabayla 0-100 arasını
5.4 saniyede kalkabilir,
250 km/h son sürate çıkabiliyorsunuz.
302008 Model Volkswagen EOS

İsmini
Yunan tanrıçasından alan
EOS, 2006 yılında VW’nin üretim bantlarına alındı.
MK5 kasa
Golf ve Jetta‘nın üstü açık modeli olarak düşülmüş ancak gövde panelleri yönünden daha kapsamlı bir çalışma örneği olmuştur.
EOS Ön Görünümü:

Ön kısım yapısı
Jetta modeline oldukça benzetilmiş. Aslında
aynısı desekte yanlış olmayacaktır. Far ve ızgarası bire bir aynı düşünülmüş.
EOS Yan Görünümü:
EOS‘un sanki üretimi çok basitmiş yapılmış gibi geliyor. Golf veya Jetta’nın
üstü kesilerek direk olarak çıkartılmış gibi. Tabi ki bu kadar
basit değil!
EOS Arka Görünümü:

Fazla
uğraşın ve
farklı tasarımların uygunlanmadığı kısımlara arka görünümüde ekleyebiliriz. Stop farlar o kadar güzel ayarlanmış ki Golf 5 ile Jetta arasında kalıyorsunuz.
EOS, özellikle
üstü açık spor araba seveler için biçilmiş kaftandır.
EOS Motor Ünitesi:

EOS’lar genel de benzinli olarak 1.4 ve 2.0 litre, dizel olarakta 2.0 TDI motorlar kullanılmış. 1.4 TSI ünite 122 hp, 2.0 TSI ünite 210 hp güç üretmektedir. 3.2 V6 250 hp’lik versiyonu olsa da, piyasada fazla satışı olan bir motor değildir.
Evet, gördüğünüz gibi ucuza alınabilecek en iyi spor arabaları sizlere sunduk. Yukarıda bahsettiğimiz gibi bu içeriğimizin amacı 100 bin TL’ye kadar alabilceğiniz arabalar dışında, daha çok hayalinizde imkansız olarak algıladığınız spor arabaları verebilmekti. Elimizden geldiğince Türkiye‘de olan ve her markaya ait mantıklı spor arbalarını listemize ekledik.
Ucuz spor araba listemizde, sıkı araştırmalar ile alabileceğiniz arabalar varken, fazla uğraşmadan kolay alabileceklerinizde mevcuttur. Burada seçim tamamen size kalıyor! Peki listemizde sizin hayalini kurduğunuz ancak, alınması imkansız sandığınız spor bir araba var mı?
EmoticonEmoticon